Sunday, December 12

teknik tuanku jaafar

korang pejamkan mata jap, aggap skang ni dlam kelas, dan aku sedang wat presentation (bkn present-tesion au) kt depan klas ea.da byang da?? oke.
cikgu: oke anak murid di syangi, skrang kite jmput ejart ke dpan buat perbentangan.
tepuk ye anak murid.
bunyi: pukpukpuk16x




assalamualaikum kepada cikgu2 yg saya sayangi,
salam persahabatan, salam rakan2, salam kawan, salam mmber2 dan salam segala salam. :) saya na kite komunikasi secara sempi ea.. oke beb?? hehe baik la..


so, can we start now? tonight i will story to you bout the skool kid!! ceh tibe je. zaman persekolahan aku.
oke.aku mule2 jejak lngkah aku kt sini awal taun 2008. aku form4.. dari smk seri ampangan, aku terus masuk ke sekolah menengah teknik tuanku jaafar dgn brbekalkn 6A 2 B. biase je. n aku lompokkan dlm kelompok mekanikal!! hehe syokk beb.. firstly,guls ta amai beb.. haha.. yg laen sume lelaki, laki2, boy, dan jantan2.. ade jenis jantan beb, yg jenis buaye darat.. hehe tade la.. tu klas laen. klas aku ta. sume oke2. kire aku pun oke la. tye lgi pla..


aku na kenang kmbali kenangan aku mase zaman budak skolah aku dulu. korang bley tgok kt slide show kt dpn ni. ade bebarapa keping photoshot, hehe...
haaaa.. korang tntu tau kn ni ape? ni la signboard nguk!! ape lgi..
klu korg lalu dpan skolah aku, msti korg nmpak bnde alah kt dpan pintu..
korg tgok bebaik ape yg tertulis di situ.
"skolah kluster kecemerlangan" hahahta sume skolah dpat title ni ooo.. wa kire bnggo jugak la. alaaa tade.. name jee. kire isi lua je.. aku yg kt dlm aku tau prangai sebenarnye..hehe.


aku suke logo skolah ni.. antara logo skolah yg mmbuat aku tertarikk.. aku bkn backup skolah au.. sblum masuk skolah ni, aku da mnat an seni logo ni.. warne dye pun. n.sembilan!! hehe sbut name skolah ni, aku terbayang kenangan aku!!!


oke.. kite pegi kt slide yg ke dua.
haaa ni pic aku an mmber aku mos azzaidi. dye antare mmber apat aku n antare mmber pertama aku di sini. kn mos kn?? hehe seorang yg kpla giler2. korang tgok pic ni pun korg da boleh agak kn..suke sound org dgn jujur.. hehe sbb ape jujur?? sbb,dak laen klu nmpak dak prangai buruk, dorg bia or diam aje, tpi mos, dye kn sound.. haha. mmg jujur kn. tpi sbenarnye, dye mmg baek. aku suke prngai dye.. hehe


tiap pagi, dye la yg tukang amek aku kt umah.. sbb kiteorg g skolah naek moto.. n tiap2 mggu la dye dpat rm5 dri aku.. upah dye. dripada ex5 dye, smpai bertukar la ke lc135.. hehe.. dye ni same cm aku jua.. suke subjek kire2 an lukisan..
yeahhhh




 AKU BUDAK MEKANIKAL
cehh.. hehe.. klu korg na sgt tau, ni la bilik mekanikal aku. agak tercorok sikit, tpi tersmpan byak kenangan au..
time ni biase la bila cikgu tade an. apa lgi, menggila la kiteorg.. haha dlam byak2 kos, (perdagangan, elektrik, awam an mekanikal), kos mekanikal pling hot jua.sbb kos ni top one!! rsult bkan main gile. n lgi satu hot, sbb kos aku ni amai laki.. dorh je hot.. aku suam2 je.. aku mmg suam2 suku je. haha kos perdeq pun hot jua. mcm kos aku, laki amai kn, kos perdeq pla, ade amai gadis beb.tu yg smgat blaja tu smpai top1. mechy kt bawah, perdeq kt atas. smpai aku pun trsggut kt sorg ni. smpai la ni aku still tersngkut.. na tau siapa gerangan nye? rahsia kerajaan..hahasibuk je na tau..

n dlam 3 klas mechy ni, klas aku la yg top.. haha tu yg na ckp sbenarnye. kire aku pnymbang besar beb. ye la bygkn klu aku ta dtg time exam, result klas fail beb. n ta sratus peratus la. klas aku byak laki, kire laki la yg sumbang. haha terbalik an dak2 perdeq pla. antare bottom result exam, dorang la..hehe. klas dorang amai gul.. bermakne??? hahahaha gurau aje..
pic ni pic an an mber aku wat projek mechy.. projek aku "alat pengsan banjir" waahh idea aku ni.. n korag na tau mane aku dpat idea bernas ni smpai jdi wakil klas? aku dpat dlam mimpi!! korg tntu ta caye kn? ye la name pun remajaseni..


haaa ni la antare buktinye klas top. ni pun sebahagian je anugerah kteorg..cehh. alhamdulillah.. pic ni diambil time na dkat akhir tahun kot.. peranugerahan skolah.. yg pelik nye, klas aku penah diumumkan antare klas terbersih!!! haahah korag na tgok keadaan klas aku?? t aku tnjukkn ea.. korang bace la dulu.. aku byk lgi na cter ni.. hehe..


hehe. aku ingt lgi dulu time form4.. dak2 gul klas laen takut lalu klas aku beb. klas mechy 1 an mechy 3 dorg ta takut.. tpi klas aku mechy2 ni takot giler. seboleh2 dorg ikut jlan jauh tana lalu terusan suez kiteorg, smpaikn na pnggil  mmber gul dorg dlm bilik pun suh dak laki klas sblah.. korg na tau sbb ape?? sbb kiteorg lelaki!! haha ade prasaan kt gul.. tu yg setiap kli gul lalu pun, kitorg akn toleh dan melalak. even ade cikgu pun. mmg guls yg lalu smpadan klas aku mmg kn "puji" la. haha.. punye specialnye klas kiteorg..




pic ni pla di ambil time kteorg buat de event
"1 menu, 1 klas" hehe. time ni sume order roti canai. satu klas termasuk yg guls2 pun.. kiteorg open table. satu meja pnjang, dak mechy due je.. makn besama. ade satu hari tu, kteorg mkan nasi ayam ramai2.ecely duit nasi ayam ni, duit untung aku, n beberapa mmber bkak kedai time hari koperasi.. byak gak kteorg untung. last2 aku ckp kt rakan niaga aku ni, ape kate kite blanje dak2 kite mkan. maka terhasil la nasi ayam ni..cecah sratus jua. niat aku, "rezeki yg aku dpat, bkan untuk aku sorg saje, harus d agihkan kpada org skliling"


klas aku ni unite, jenis bersatu!!. wlaupun masing2 ragam ade dlm klas aku ni, si pendiam ade, pemalu ade, misteri ade, pemuzik ade, alim ade, kteorg tetap ngam.. ke mane je mesti reramai. cm pic ni. mase ni kteorg baru balik dri rehat di kantin. sume dak2  balik, baru kteorg. sbb yg jage kantin, tu pkcik bju kuning tu. so, ade kteorg kesah lmbat masuk klas?? haha ta!!!
haa aku ingt dulu.. time f4.. abis klas je, aku an mmber2 klas aku akn rantau dulu ke blok perdeq (sbb time f4 blok perdeq an mechy jauh). kiteorg akn bertandang ke sana dulu.. smbil2 cuci2 mate.. hehe blok gadis.. normal la. smpai je blok, de guls ni ckp kt kawn dye "weh dak2 mechy dtg" haha tkot je..papae tah...

slain kteorg ke kantin beramai2, kteorg pun akan ke tndas, beramai2.. even yg kenicng sorg je, yg laen akn mengekor je.. pic ni di ambil slepas kitorg mkan donut ramai2!! hehe makn bersama lagi. ingt lgi, ajak mmber kua tndas(mase tu ade cikgu dlm klas).. tpi melencong ke kantin.. oder donut.. byak kitorg order. lpas order, kntoi an zabed(pn zabedah) hehe.. korg tgok pic ni, masing2 tnjukkn bntuk "O". O for donut!!

satu hari tu kteorg bersongkok amai2.. fuuhh cm skolah agama beb.. cume tade kitab je time jalan.



ade musim tu, kiteorg yg outsider ni, bwak bekal amai2.. bwak la dari umah. ta kire la ape pun. even roti je pun. cam dak2 tadika pla. masuk klas awal pagi, ltak bekal kt blakang klas, atas meja.. susun pnjang2.. molek je. n satu ari tu. ade sport check tuk dak outsider. cm dak mchy 2 yg outsider ni, dtg naek moto, sape smpai dulu, tugu yg laen smpi baru grak.. da smpai kteorg grak sesama.. n pn zabedah tahan. check kteorg nye beg. glak dye(zabed). rokok tade, ape tade, yg ade, bekal makanan..hahahahah




aku penah pelbagai ragam kt skolah dulu, slain beg colurful yg jadi bhan mlot org, name "REMAJASENI" aku, kemunculan vespa d tjj. slain tu, aku pnah juga pegg watak utama dlam sketsa kemerdekaan.. na tu cmne aku leh join?? ecely, sorg cikgu ni, dye suh dak mechy3 wat, sbb dye ckp klas aku maslah.. aku gram la.. name klas aku tercalar. mlam tu, atas katil aku, aku terpikir blik tntang ape ckgu tu ckp.. then idea aku dtg mncurah2.. aku wat sketsa sndri!! jlan cerita asalnye, time aku f2 dulu. dak pemlas, masuk zaman jepun, n insaf.
tpi aku masukkn unsur2 yg org ta pkir akn buat contoh antare name watak nye, merdeka bin jalur, gemilang bin terbilang, unsur2 jenaka cm lorat nogori, unsur2 ksedihan, aku selitkn unsur bunyi2, lighting, prop2.. mmg terbaek la.. JOHAN beb!! kata2 cikgu tu silap!!!
bangga sbb aku lah direktor nya, akulah pnulis dialoq, n aku watak utama.. syok time ni. bersyukur kemenangan milik mekanikal.. idea aku tu.. hehe remajaseni..

time sketsa kemerdekaan ni jua, aku ade mnyibok dlam klas laen.. klas perdeq. haha time dorag juget2 mnari, aku, symil an chaaen masuk dgn mke ta malu, juget skali... hehe
baju ijau tu aku.. kire wakil stiap klas mechy ade.. mechy satu, symil berbaju oren, mechy due aku berbaju ijau, mechy tiga chaaen berbaju ijau cair..dgn selamba nye.. bkn merosakkan tpi support.. hehe


time ari sukan aku ingat lagi di mana aku di tampar cikgu ditgah org amai..
kisahnye cmni. haaa ni kire antare agenda aku jua la ni.. umah sukan aku umah merah. so, aku d tugaskn hias kemah. aku wat la ala2 kmpung.. klasik.. n aku taruk vespa dpan umah. mmg terbaek la khemah aku. then mase acara tarik tali, amai2 kumpul. yg tgah lawan umah aku an umah ijau klu taslp.
mmber aku gtal sgt ckp kt ku.. jart. bwak la vespa ko tu.. pusing2 kt padang. konon ea bgi smgat la. so aku oke je.

aku start vespa,  pusing.. ronda2. pulas2.. tbe2 dgr satu jeritan.." woi!! ko kua padang!!" aku pun klam kabut jua time tu.. dlm klam kabut, aku terlepas clash (tuk pengetahuan korag, vespa ade clash tau), so, klu terlepas mati la vespa aku.. na start da ta smpat da. ku prasaan blakng bdan ku terasa haba yg sgt hangat, ingin ku toleh, melihat siapa dblekang, baru ku na toleh, "pangggg!!!!!" satu tamparan hebat melekat di pipi ku. n aku prasaan suasana yg hiruk tdi menyokong pasukan masing2 snyp snyi, dan dorang memandang aku!! giler tol.. jujurnye, time tu aku ta ksah pun dpn amai2, ta ase saket pun dgn tmparan tdi walaupun agak kuat bunyi yg terhasil..yg bermain dlam pikiran aku, VESPA aku ni.. haha ku tolak tepi..

n yg aku seronok, n bangga sgt, cintahati ku ANIS RAHMAT, support aku. even aku slaku cintahati dye, ditampar depan satu skolah, di caci, di hina, cehhhh truk tu... dye tetap support aku.. n tu yg wat hubby tertawa semasa dudk disblah mu.. thankz mama.

even kne tmpar, khemah aku menang!!! hahaa idea aku tu!! remajaseni!!

aku ni mmg suke muzik. so pape event kt skolah, aku na join jua. maen gitar. syok oh. pic ni diambil semasa aku practice tuk mlam annual dinner tuk f5. time ni aku f4. mlam tu aku bawak lagu2 lame. bawak lagu berjuta batu, byak lgi la. yg pelik nye dak2 f5 ni.. mule2 dorg cm boo je time aq perform. aku pedulik apa? haha still maen jua.. n then, da abis annual, time na kmas2 drum set, dak2 f5 naek pntas n suh kteorg maen satu lagu bittersweet.. capital E.. pe lagi maen la.. time tu trase cm gig beb. enjoy gler.. ngah syok2 maen, tirai terbukak, aku terlihat cikgu md zin berkata, "kau balik skarang!!" haha pape tah..
ni bkan first time aku perform dpan khalayak.. sblum ni, time hari guru.. aku f4.. aku maen tuk klas aku n tuk klas mechy 1. syok. smpai turun pentas la aku perform.. ajak cikgu juget skali.. haha.. tpi satu yg kureng, ble maen gtar je, cikgu2 kata2 blakang.. sindir2.. salah ke???
klu korang na tau sgt gadis perdeq mane yg aku sangkut tu, n sampai skarang still tersangkut tu.. meyh aku kenal kn..
ladies an gentlemen!!

anis rahmat
5 perdagangan 1
outsider
gadis beg pink
kadet remaja sekolah
taman panchor

da kenal da? yup. aku an dye sejak f4 lagi..
nnti aku cter kisah aku an dye plak ye..




5 MEKANIKAL 2
depan: mos, apendi sepian, daus putih, aqil akim, pojie, cikgu iskandar, tera, mus, mimi a.k.a bear, zaty
berdiri atas jalan: atiq, haris, sharil, lan, mohamad aizat tamsi, zaindra, amir nabil, ciput, kaie, ajix, ubai
berdiri atas bgku:paan, paez, nor, jafni, alip, bodeng, wak, ajai, jefrinal, apeng, ammar, ot a.k.a org tua.
........................................................................................................................

ni la sebahagian kenangan aku. ta kan na cter sume kot.. sbb shari adalah kenangan. dua taun aku skool sini, takan na cter stiap ari pnye kenangan.. apa daaa tu diari namenye.. hehe..
okey guys. thankz sudi mmbace smpai abis.. aku tau.. pnjng berjela aku tulis.. hehe maaf ye..
thankz alot
K A W A N

1 comment:

  1. haha. memang syok la citer ni .
    budk mechy mmg cmtu.
    hihi.
    nice experience

    ReplyDelete