Saturday, December 4

trip to singapore!!

alhamdulillah.
syukur aku adalah salah sorng insan terpilih pat join trip ni.. n pat pulang dgan selamat.. trip ni 3 ari 2 mlam je.. satu mlam di utm skudai n satu mlam d sngpore..bermule 1st dis to 3rd dis.. mule2 aq na cter dari mule la.. haha ta kan na cter dari akhir pla kn..
awal2 da ase sonok da.. ye la mmber2 apat g skali, umar, amir, syamil, abu, apiz, yus.. na bayar pun skadar rm150, seap mkan, penginapan, pengangkutan sume.. syok la kire hye bawak dwit tuk shopping je.. n dberi tau g sane tuk relek2 e.. enjoy2.. tpi upenye nye, ade kertas keje kne seap kn la... n yg kurang enak tu, rm150 tu ta termasuk mkan.. hmmm sedey tol aku.. tpi na wat cmne truskn jua.. sbb da ati na tgok negara lua kn..
first day.
pagi2 da bgun da. bley plak ckp kul 11 brtlak.. padahal semalam nye ckp dlm kul 1. kacau tul na tido. haha kepnatan mlam semlamnye. then cm biase la mndi seap2 sume kmpul.. smngat kai bju an sua baru.hehe d tambah lgi sweater TOPMAN hapiz.. haha suke2 aku je kai sweater dye.. maaf hapiz. ye la sweater ko bersepah dlam bilik aku smlam.. dlam bas duk dpan.. sorg.. sbb yg pegi pun ta amai.. aku kne bace doa naik knderaan.."bismillahirrahmanirrahimm.... (smpai abis)"  dlam perjalanan turun selatan besh jua.. brader bas tu psang lgu doule troble.. syok. siott.. kuat2 plak tu pasang.
yg laen tdo.. umar mmbace novel.. pe lagi. melalak la aku an amir.. layan prasaan.. rozana, isabella, cm2 lgi..smbil2 mcj an cintahati ak.. rindu awak time tu.. na je bawak ikut skali.. tu la suh masuk utm tamu.. hehe ilysm sayang.. layan puny layan aku trtido.. smpai kt utm skudai baru bgun.. saket muntot aku duk dlam bas lame2.. check in kt sane dulu..
mlam tu kua makn. dgr cter mkan kt danga bay.. tpi ade pak minah2 ni ajak mkan kt tmpat laen. geram tol aku. tu yg aku ta ske dak pompuan..haha kteorg mkan kt restoran singgah selalu.. besar gak la tmpat tu..cm biase duduk, n waiter dtg n bgi menu.
bkak je menu, nasi goreng biasa: rm5, nasi goreng paprik:rm5.50.. gile mhal.. grrrrr dlm hati aku ckp.. ni la klu ikut ckp pmpuan.. na ta na order jua la.. mam nsi paprik an teh o ais. tambah lgi otak2.. oh lupa pla. kteorg tgok malysia lawan indon time tu..n na bgi tau ni.. aku an umar kai jersi malaysia.. yeaaahh ala murah je.. hehe.. gol pertama milik malaysia.. brsorak aku n dak2 laen. scnd gol indon punye, lgi bertambah sorak.. upenye tmpat yg aku mkan tu pnuh an indon. haha.. seb bek ta berbaling parang.. capik pun ade skali time tu.. pas mkan balik utm skudai blik.. mlam tu aku an abu g mkan kt kolej dye..
sdap ape. rugi gle mkan kt lua.. skali mkan rm10 trbng. kt kolej tu trbaek la.. cm2 ade. murah pun murah.. ngukngek tul la sape bwak kt satu.. mlam tu aku amir tido kt bilik abu an apiz..bntang tilam kt lntai.. biase bro. bujang. mule2 apiz kol awek dye.. then abu plak.. tggal la aku an amir tade sape na kol. hahha..
aku ckop kt amir.. "mir.. kite ni sape na kol ni" haha. tbe2 je phone aku vibrat.. wahhh. mnjerit aku.. upenye ade org kol jua.. cintahati aku la kol..(ecely kedit aku da kong da)..berguling2 aku when anis kol.. rindu.. :)
then kteorg dgr cter antu d radio..waaaa syok.. hantu di singpore. ade yg seram, ade yg klaka..seram jua owh.. yg amir da na baling da ensen abu. hah klaka tol..pnakut jua amir ni..  yg abu dari katil trus tido sblah aku.. tggal apiz je tido d katil.. amir aku an abu tido kt atas tilam.. layan3..trus tertidoo
zz.zz.ZZ.ZZZ.ZZZZZZZZZZZ
second day.
aku mmbuka mata ku dgn perlahan, ku lihat wajah amir begitu dekat an wajah aku memandang ku. haha gile tol amir ni.. da na tercium da.. terkejut aku.. haha amir.. ko de prasaan ke kt aku?? hahaha ble due2 btol2 terjage, masing2 cover. haahah awal gak aku bgun.jap.. bgun sendiri okey..  mndi2 trus seap. sbb na grak awal.. kne kai smart day plak.. aduhai.. kmeje, tie an blezer skali.. naek bas n truskn perjalan ke Larkin. bekfas di sana dulu.. then baru naek bas ke imigresen. smpai kt sane, biase la.. sahkn pasport, visa la bagai la.. dalam kol 10  lebey aku da lepas sempadan mlaysia!! hahah..
smpai kt sane, trus g ke NUS National University Singapore utk tujuan smpingan (tujuan utama, enjoy!! terbalek pla)dgr la ceramah bagai2 tu.. then dorg bwak kteorg jlan2 satu U dorg.. syok gak owh.. lgi besh dari utm skudai.. teknologi, life, event.. awesome..haha. aku da berlengas da kai smart day.. da la panas.. ingtkn singapore sknk musim salji..ehehe..dlm kul 3 cmtu da kua U da.. teruskn prjalanan ke hotel kteorg foot prints hotel smbil jaln2 satu sngpore dulu.. tgok2 je.. bandar oke, bgunan terbaek.. byak design yg menarik.. cm taman tema pla.. transport, pun baek jua.. ferrari ta bley kire da.. moto2 besar.. moto kawasaki yg rossi wat maen lumbe tu, kt sane wat anta pizza je.. bygkn la.. bmw, wat cab.. duit da terlebey kn.. ex5, lc, lagend mane nmpak kt sane..hahah
dlm kul 5 da sampai hotel da.. masuk2 je hotel nmpak foosball. terbaek la.. mmg jdik bahan mainan aku mlam ni kang.. hehhe. check2in n masuk bilik.. bley plak dye bagi bilik yg tgah cat.. hampeh tul.. tpi okey la jua an.. satu bilik an ustaz an cik capik.. dorg kire skepala jua la.. mlam tu kua jalan2 cari mkan.. susah jua cari.. ye la tmpat org kn. kne la cari yg halalan toiba.. bukan halal apek.. haha. mlam tu mkan nasi briyani an milo ais. totaol $8 bersamaan dgn rm20 atau bahasa sempoi nye duopoloh hengget!! hahahha na wat cmne.. tmpat org ta leh memilih la kn.. otw alek bley lak tersesat.. nmpak anjing besar gile.. gerun aku tgok..
smpai je hotel due bnde aku keja.. on9 kt pc n foosball!!! haha mule2 on9 dulu jap.. then maen foosball smpai lebam.. haha happening giler mlam tu.. amai2.tgok phone tringin na ckp an anis... tpi lua talian pla.. mlam tu trase cm kt london da.. an sweater, an suasane hotel tu, lmpu2 dye, dgn mat n minah salleh, an cple gay.apa dorg buat aku mlas cter. wat kotor aku nye blog je...hahha smpi kul 2 je then trus naek atas tido.. sbb sok kne bgun awal.. naek bilik je, bilik gelap.. yg laen da tido.. pelan2 aku naek ktil aku n pejamkn mata tuk tido walaupun pun tgkp bahagian katil aku ta berlangsing, n aku teringt plak cter hantu singpore yg aku dgr kt utm skudai.. ku pejamkn jua tuk tdo.. akhir nye...
zz..zzz..zzz.ZZ..ZZZZZZZ
third day= last day.
pagi2 bgun solat subuh.. liat jua ooo.. pnat gile..pas solat smbung tido alek.. kul 9 lbey baru bgun trus andi sume.. seap kemas2 skali.. bia snng nnti..ta bekfas pun.. pwot ta selera. pagi ni ade tugsan pla. kne  survey kedai yg ade d situ.. aku satu group an umar, kak sab, sima, tiah, wani, an anak ejen kiteorg(ape tah name dye haha. ta trtye pla yg pntng dye firm1) kteorg jlan2 smbil snap pics. biase la tu..tugasan nye. kteorg kne survey satu kdai ni.. kne amek mklumat tntang bisnes dorg. harge, care dorg pasarkn, kedudukan..idea aku, g survey pusat urut.. hahaha baru la en dari yg laen kn.. pusat urut pun bisness jua kn.. last2 kteorg pilih kdai jual sari. sb jrang kn ade kt malaysia.. dorg jual satu sari.. bkan semeter.. dorg per sari.. means 23dollar per sari.. klu mlaysia 4hengget per metr kn. haaa ilmu tu... hehe pnat da jlan2.. trus alek.. lgipun pnas owh... blik2 je hantam foosball lgi.. hahah. then naek atas kemas2 sket.. bawak turun beg.. check out.. da na blik da..
kteorg kne jlan kaki g kt tmpt bas.. jauh siot.. dgn pnasnye..
haa ni na cter ni..gosip pnas.. huda bawah beg besar dari bdan dye.. aku tye bwak ape. dye jwab brg dye sket je, tpi dak laen sumbat kt beg dye jua.. aku pun geleng la. perempuan... last2 aku suh umar yg angkat kn.. sbb aku tau umar ske huda.. dye ckp huda comel.. huda tana bagi beg tu.. dye ckp tape.. dye bley.. last2 aku ckp kt dye, bgi umar beg tu.. yg huda ni takot sket an aku.. haha.. kes dulu kot..diam je dye.. yg umar, suke je dye.. dpat berbakti tuk huda.. haha umar, ko kne blanje aku ye... snggup tu umar bwakkn beg berat tu.. tgah2 panas.. jalan jauh.. smpi na balik pun still umar bawakn..sayg jua umar..hahah.
sampai kt stesen bas.. da ase sayu sket.. hmmmm ceh sdey la konon.. rindu mlaysia sebenarnye..
hujan emas negeri org, hujan batu d ngeri sndri..
dlm kul 1 bley aku da masuk mlaysia da.. kt Larkin.. makan tgah ari.. then tggu bas na balik kl.. sayu je..
dalm bas utm, pnt tido aku..smpai kt mlake, bru bgun.. umar still bace novel. yg laen tido.. hahaa.. aku pe lgi.. wat bising la.. "okey guys, bgun sume.. rise your hand up!!"hahah bengang je yg laen.. ala lgipun da na smpai perhentian mlake da.. ayerkroh.. turun solat, tencing... haha..then smbung prjalanan blik utmkl..dlm bas borak2 je.. cter2 balek kenangan.. smpai utm mahgrib.
thankz all

bakal2 valuer terkenal tanah air.
 bersama abu an amir an ank cik ejen kteorg (mmg ske mnyibuk. abru form1 haha)pada mlam kedua. kepenatan bermaen foosball
bersama team tugasan.. wani, kak sab, ank cik ejen(diyana kot nme dye), sima, an umar

line up ddf.
hapiz, aku, syamil, abu, umar, amir

bersama team di dpan kdai kteorg wat survey

foosball!! i looikkeee
lepaking di mall
kaum adam yg join trip ni
antara bangunan yg menarik


the members!!!
quite beautiful memories

No comments:

Post a Comment